Twoja waga może mieć wpływ na ryzyko wystąpienia choroby wieńcowej (CHD). Otyłość (z BMI 30 lub większym) jest czynnikiem ryzyka, ale waga jest również związana z innymi schorzeniami, takimi jak wysokie ciśnienie krwi i cukrzyca typu 2, które również mogą zwiększyć ryzyko wystąpienia choroby wieńcowej.

Jak zgubić zbędne kilogramy i utrzymać wagę

Jeśli nie jesteś pewien, czy musisz schudnąć, obliczenie wskaźnika BMI może być dobrym punktem wyjścia i pomóc w ustaleniu, czy masz odpowiednią wagę dla swojego wzrostu. Sprawdź również swój obwód talii, ponieważ ważna jest również Twoja kondycja ciała. Zbyt duża waga w okolicach naszego środka zwiększa ryzyko, nawet jeśli Twój BMI znajduje się w zdrowym zakresie.

Jeśli chodzi o odchudzanie, każdy chce szybko schudnąć i istnieje wiele diet, które przynoszą natychmiastowe rezultaty. Ale chociaż mogą one działać w krótkim okresie czasu, częściej niż nie są one trudne do trzymania się, a więc waga szybko wraca do normy.

Przy wyborze diety zwrócić uwagę na niektóre z tych wspólnych mitów diety i mody, aby pomóc Ci dostrzec rodzaje diet crash, które są najlepiej unikać.

Jak mogę schudnąć na dobre?

Poprosiliśmy Victorię Taylor, starszego dietetyka w British Heart Foundation, o jej najlepsze wskazówki dotyczące odchudzania w zdrowy sposób:

Podczas gdy każda utrata masy ciała będzie wymagała zmiany nawyków żywieniowych, nie powinno to oznaczać pominięcia składników odżywczych lub wycięcia całych grup żywności. Dąż do regularnych posiłków i zrównoważonej diety, ale także dbaj o wielkość porcji. Możesz jeść zdrową równowagę żywieniową, po prostu za dużo. Zmiany w jedzeniu to nie jedyna rzecz, którą należy wziąć pod uwagę. Najbardziej skuteczne metody odchudzania łączą zmiany w diecie ze zwiększoną aktywnością fizyczną, a także odnoszą się do niektórych swoich zachowań wokół żywności, aby pomóc Ci zrozumieć swój własny wzorzec jedzenia i odpowiedzi na żywność w różnych czasach lub w pewnych sytuacjach.

Stosowanie suplementów również nie wydaje się najgorszym pomysłem. Na polskim rynku znajdziemy wiele produktów, opartych o naturalny skład, które skutecznie pomogą nam dojść do wymarzonej sylwetki. Stosując np. Slimerix, możemy oczekiwać spadku wagi o ok 4 kilogramy miesięcznie. Korzystając jednak z African Mango możemy mówić tu o 10 kilogramach w górę.

Diety, które wiążą się z usunięciem – lub poważnie ograniczyć – konkretnych żywności lub grup żywności, które są ważne żywieniowo, nie będzie długoterminowego rozwiązania. Bardziej ekstremalne diety wysokobiałkowe, niskowęglowodanowe ograniczają spożycie owoców, warzyw i błonnika, szczególnie we wczesnym stadium, podczas gdy diety typu faddy oparte na pojedynczych pokarmach (zupa kapustna, ktokolwiek?) wiążą się z jedzeniem dużej ilości jednego rodzaju żywności, a nie dużej ilości innych. Niektóre diety drastycznie ograniczają również spożycie kalorii, dzięki czemu szybko uzyskuje się rezultaty. Jednak bardzo niskie spożycie kalorii może pozostawić cię zmęczonym i głodnym, więc poddajesz się, odzyskując wagę tak szybko, jak to przyszło.

Krajowe wytyczne zalecają, aby w celu trwałej utraty wagi konieczne było zmniejszenie spożycia kalorii o około 600 dziennie. Może to prowadzić do tygodniowej utraty wagi o około 0,5 kg (1lb). Choć może to nie zabrzmieć zbyt wiele obok obietnic wielu diet typu quick-fix, pozwala to na włączenie zdrowych nawyków żywieniowych do swojego stylu życia na stałe, dzięki czemu masz większe szanse na utrzymanie go na dobre”.

Jak mogę stwierdzić, które diety są bezpieczne i zdrowe?

Jeśli rozważasz rozpoczęcie diety, upewnij się najpierw, że masz wszystkie fakty i zawsze konsultuj się ze swoim lekarzem pierwszego kontaktu przed ograniczeniem lub zmianą diety.

Nasze porady ekspertów, jak stosować zbilansowaną dietę, to dobre miejsce na początek, jeśli chcesz poprawić swoje odżywianie w ogóle, upewnić się, że otrzymujesz kluczowe składniki odżywcze i udoskonalić wielkość swoich porcji.

Jeśli ulegasz pokusie stosowania jednej z wielu diet dostępnych na rynku, przeczytaj sześć rzeczy, które powinieneś rozważyć przed rozpoczęciem diety, które wyjaśniają, jak rozpoznać niezrównoważoną lub ubogą dietę.

Zajrzeliśmy również do niektórych z najbardziej znanych planów w naszych popularnych przewodnikach po diecie. Przeczytaj naszą analizę diety 5:2, diety Paleo, diety Dukana, diety Atkinsa, diety Sirtfood, diety dopaminy i wielu innych.

Wreszcie, jeśli szukasz zrównoważonego, zdrowego odżywiania, który jest zatwierdzony przez dietetyków, zapisz się do naszych darmowych Planów Zdrowego Żywienia. Są one świetnym sposobem na zaszczepienie zdrowych nawyków i wypróbowanie pysznych i pożywnych przepisów. Dwa razy w roku przynosimy zupełnie nowy Plan Zdrowego Żywienia, plus mnóstwo dodatkowych przepisów, porady fitness i inspiracje zdrowego odżywiania – a jeśli zapiszesz się, dostaniesz to wszystko prosto do swojej skrzynki odbiorczej.

Jak ćwiczenia fizyczne mogą pomóc mi schudnąć i utrzymać wagę?

Utrzymanie dobrej kondycji i aktywności fizycznej jest ważne dla ogólnego zdrowia i może pomóc w utracie nadwagi w połączeniu ze zbilansowaną dietą. Przeczytaj nasze najlepsze wskazówki dotyczące ćwiczeń odchudzających i dowiedz się o związku między kondycją a spalaniem tłuszczu, a także o tym, ile kalorii spalisz podczas różnych czynności.

Jeśli jesteś początkujący, który chce postawić pierwsze kroki w fitness, dowiedz się, jak ćwiczyć za darmo i jak ćwiczyć w domu, aby odkryć proste i tanie sposoby na zwiększenie poziomu swojej aktywności.

Mamy mnóstwo wskazówek, które pomogą Ci napędzać swoją kondycję fizyczną. Dowiedz się, co jeść na różne rodzaje treningów, w tym jogę, trening interwałowy o wysokiej intensywności (HIIT), trening wytrzymałościowy lub zajęcia aerobowe. Jeśli lubisz biegać, jeździć na rowerze lub pływać, nasze porady ekspertów fitness pomogą Ci w pełni wykorzystać każdą sesję.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *