Kto buduje mięśnie, zwykle zakłada się, że będzie mieć nie tylko sportowych wygląd, ale również oczekuje funkcjonalności tej masy, co oznacza zwiększenie siły. Chociaż nie jest warunkiem wstępnym dla wydajności jako podnoszenie ciężarów, budowanie mięśni jest bezpośrednio związane z siłą. I tak, z pewnością nie jest zaskakujące stwierdzenie, że moc rośnie wraz ze wzrostem mięśni.

Siła mięśni daje sukces w sporcie

budowanie siły mięśniKtoś może uzyskać wrażenie, że mięśnie są tylko rodzajem remedium dla lepszego wyglądu. Jednak odgrywają one istotną rolę w większości sportów, i wraz z siłą, założenia sportowców uda się w swojej branży. Inne różnice są widoczne, na przykład w przypadku wymóg działania prędkości lub obciążenia. Dla prędkości będzie konieczne uwzględnienie zarówno treningów jako wybuchowe życie jest lepsze. Można również zauważyć, wygląd sportowców, którzy dążą do różnych celów. I tak u ciężarowców te muskuły są bardzo nieporęczne i umożliwiają lepszą dźwignie, aby unieść większe ciężary. Natomiast sprinterzy raczej stawiają na siłę eksplozywną i raczej sportowe umięśnienie bez tłuszczu.

Jednak będzie musiał podnieść cięższe wag dla lepszej wydajności, czy jest to sprinter, sztangista, kulturysta, ale również zwykły człowiek, który chce zwiększyć stosunek masy mięśniowej do tłuszczu. Mięśni i w związku z tym siła wzrośnie ze względu na przystosowanie organizmu do poprzedniego obciążenia, i w ten sposób wyników nie można oczekiwać od razu.

Podstawowe ćwiczenia na zwiększenie siły mięśni

Kto chce naprawdę funkcjonalne podejść do budowy mięśni, powinien kierować swoich wysiłków w celu opracowania ruchów złożonych i harmonijnych, z naciskiem na uruchomienie kluczowych obszarach ciała. Wiąże się to z treningiem dużych grup mięśniowych, zwłaszcza tych najbardziej zignorowanych. Są one szczególnie ważne – nogi oraz pośladki. Celem jest, aby większość z znanych podstawowych ćwiczeń przełożyć na swój trening siłowy. Lepiej zapomnieć, że istnieją maszyny lub co najmniej ograniczyć ich wykorzystanie w treningach,  jeśli chcesz czystej siły. Po prostu chwyć hantle duże obciążenia. To tylko zezwala na korzystanie w takich ćwiczeń jako ciśnienia duże hantle nad głową, ugięcia i podciągnięcia, martwe ciągi lub przysiady, ale szczególnie, gdy one są wykonywane, pomocnicze mięśnie są aktywowane, zwiększa się stabilność i ciało działa odmiennie, w przeciwieństwie do na białym tle ćwiczenia, które rozwijają i aktywować zbyt małych obszarach ciała.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *